Sağlık

Hazır Kış Gelmişken Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirmek İçin Tüketmeniz Gereken Birbirinden Nefis Besinler

Kış kapıda! Pekala siz havaların soğumasıyla birlikte artan hastalık riskine karşı gereğince hazır mısınız? Bağışıklık sistemini güçlendirmek, yapmanız gereken hazırlıklar ortasında önceliğiniz olmalı. Ne de olsa her şeyin başı sıhhat… Ayrıyeten birden fazla insanın sandığının bilakis yalnız C vitamini alarak virüs ve bakterilerden korunmak mümkün değil! Bağışıklık sistemini güçlendirmek için edinmeniz gereken beslenme alışkanlıkları ile ilgili bilgileri sizler için derledik, haydi okumaya! ?

Kaynak: https://www.cnet.com/health/nutrition…

Havalar soğumaya başlayınca konutlarımızda daha fazla vakit geçirir olduk ve bu da bizi grip üzere virüs ve bakterilerin amacı haline getirdi.

Dolayısıyla şayet tüm kışı yatakta geçirmek istemiyorsanız bağışıklık sisteminizin çabaya hazır olması lazım. Neyse ki bağışıklığı güçlendirmenin çeşitli yollarından biri olan beslenme konusunda bilinçlenerek bunu basitçe sağlayabiliyoruz. Pekala o vakit ne üzere yiyecekler tüketmeli, nasıl bir yol izlemeliyiz?

Bağışıklık sistemi; vücudunuzu her çeşit enfeksiyona karşı korumak için birbiriyle ahenkle çalışan karmaşık hücre ağları, kimyasal bileşikler ve metabolik yollardan meydana geliyor.

Cleveland Kliniği’nin aktardığına nazaran bağışıklık sistemi, virüs ve bakteriler üzere tehditlere karşı güçlü korunma düzeneklerine sahip olduğu kadar yeni karşılaştığı çeşitlere de süratle adapte olarak kendini daima geliştiriyor.

Bağışıklık sisteminin kendini geliştirdiği gerçek lakin bizim yardımımız olmadan bunun bir manası yok. Örneğin; sistemli uyumak, gerilim idaresi, idman ve istikrarlı beslenmek üzere aksiyonlar bağışıklığı değerli ölçüde destekliyor.

Düşük bağışıklık sisteminin istikrarsız beslenmeyle gerçek orantılı olduğu da hakikat. Araştırmalar; C ve D vitaminleri ile çinko eksikliği durumunda bedende enfeksiyon kapma riskinin ve ateşlenme oranlarının arttığını gösteriyor. Olağan bağışıklığınızın yalnızca bu üçüne gereksinim duyduğunu sanmayın; güçlü bir bağışıklık sistemi için bedeninize envai çeşit besin unsuru almanız gerekiyor.

Beslenme biçiminizi değiştirmekte zorlanıyorsanız yahut kâfi besini alamıyorsanız vitamin desteği kullanmaktan çekinmeyin.

Vücudunuzda eksikliğini çektiğiniz besinlerin neler olduğunu ise bir doktora başvurarak öğrenebilirsiniz. Gereksinim duyduğunuz besin hususlarını bu halde belirleyip bağışıklık sisteminizi desteklemek epey kolay!

Ayrıca Harvard Halk Sıhhati Fakültesi’ne nazaran, bağışıklığınızı güçlendirmek için haplara yahut sarımsak soğan üzere yiyeceklere boğulmak zorunda da değilsiniz.

Aslında bedeninize gerekli besinleri basitçe alabileceğiniz çok taraflı bir beslenme nizamı kâfi olacaktır. Bahsettiğimiz gerekli besinler ise şunlar; A, B6, B12, C, D, E vitaminleri, çinko, selenyum, demir, folik asit, lif ve proteinler.

Bir öteki değerli mevzu ise bağırsaklar! Yalnızca saydığımız besinleri tüketmek değil bağırsaklarımızı sağlıklı tutmak da bağışıklığı güçlendirmede değerli rol oynuyor.

Kaliforniya Üniversitesi Tıp Fakültesi’ne nazaran bağırsaklarda bulunan bakteriler bağışıklık sisteminin düzenlenmesi için hayli elzem. Münasebetiyle bağırsak sıhhatini destekleyen yiyecekleri de tertipli olarak tüketmek gerekiyor. Birçok meyve ve zerzevat ile tam tahıllı eserler bağırsak sıhhatinin dostuyken kırmızı et, işlenmiş şeker ve yiyeceklerden uzak durulmalı. Ayrıyeten prebiyotikler de bağırsak sıhhati için olmazsa olmazlardan.

Peki alışverişe çıktığınızda hangi yiyecekleri tercih etmelisiniz? Korkmayın, besin unsurlarınca varlıklı ve bağışıklık dostu bir beslenme tertibi sandığınız kadar ulaşılması sıkıntı bir şey değil!

İşte beslenme nizamınıza katabileceğiniz besin unsurlarınca varlıklı kimi yiyecekler;

1. Havuç, kırmızı biber, kayısı üzere kırmızı ve turuncu renkli meyve sebzeler; A vitamini bakımından varlıklı ve cilde âlâ gelen besinler. Ayrıyeten cildinizin bulaşmalara karşı değerli korunma düzeneklerinden biri olduğunu da belirtmekte yarar var.

2. C vitamini bakımından güçlü portakal, greyfurt üzere turunçgilleri de tüketmek hayli değerli.

3. Demir ve protein bakımından varlıklı olan balık, et, fasulye üzere besinler bağışıklık hücrelerini güçlendirirken bu hücrelerin yanlışsız çalışmalarını da sağlıyor.

4. Bitkisel yağlar, kimi kuru yemişler ile tohumlar E vitamini istikametinden ve özgür köklerle uğraş eden antioksidanlar bakımından epey varlıklı besinler.

5. Tahıl eserleriyle birlikte birtakım et ve kuru yemiş çeşitleri yaraların düzgünleşmesini ve bağışıklık sisteminin reaksiyon suratını geliştiren çinko bakımından güçlü.

6. Kümes hayvanları, balık, yumurta, muz ve avokado, B6 ve B12 vitaminleri açısından zenginken bu besinler yeni bağışıklık hücrelerinin büyümesini ve bağlantısını de güçlendiriyor.

7. Çokça D vitamini içeren süt eserleri ve kimi balıklar bağışıklık sistemi yansısını geliştiriyor.

8. Yeşil sebzeler ise folik asit açısından varlıklı ve yeni hücre oluşumuna yardımcı besinler ortasında.

9. Mayalanmış yiyecekler üzere faal olarak bakteri üreten ve çokça prebiyotik içeren besinler bağırsak sıhhatinin vazgeçilmez destekçileri!

10. Ayrıyeten hem prebiyotik hem de çokça lif içeren soğan, sarımsak, pırasa üzere yiyecekler bağırsaklara düzgün gelirken faydalı bakterileri de besliyor.

Gördüğünüz üzere beslenme alışkanlıklarınızı damak zevkinize ve bütçenize nazaran düzenlemek için bir çok seçeneğiniz var! Kendinize uygun olan beslenme biçimini benimseyip sağlıklı bir kış için hazırlanabilirsiniz.

Sizler bu hususta neler düşünüyorsunuz? Yorumlarda buluşalım… ?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Eve otele gelen Escort arnavutköy sitesi
-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort